Tietoa meistä

Suomen Merimieskirkko ry

Suomen Merimieskirkko rakentaa välittäviä yhteisöjä kotimaassa, ulkomailla ja merillä. Kuljemme rinnallasi silloin, kun tarvitset meitä. Olemme tehneet työtä merenkulkijoiden ja ulkomailla asuvien suomalaisten hyväksi jo vuodesta 1875. Pidämme yllä merimieskirkkoja Suomessa ja muualla Euroopassa. Toiminnassamme syntyy vuosittain noin 200 000 kohtaamista.

Tietoa meistä

Merimieskirkko Kreikassa

Ateenan merimieskirkko on turvapaikka ja olohuone suomalaisille ja Suomen ystäville. Merimieskirkko sijaitsee Ateenan vanhassa kaupungissa Plakassa. Ateenan merimieskirkko on suur-Ateenan alueella asuvien suomalaisten kotikirkko, mutta suomalainen työ ulottaa toimintansa kattamaan koko manner-Kreikan.

Yhteystietomme

Ateenan merimieskirkko on suomalainen kohtaamispaikka, jossa voi tavata toisia ihmisiä, oleskella kahvilassa, lukea suomalaisia lehtiä ja kirjoja ja osallistua harrastustoimintaan. Olet lämpimästi tervetullut piipahtamaan tai viipymään merimieskirkolla!

Rantaan ajautunut lasipullo, jonka sisällä paperi.

Tilaa uutiskirje

Haluatko pysyä kartalla mitä tapahtuu Ateenan merimieskirkolla. Tilaa uutiskirjeemme! Samalla voit tilata myös muuta Merimieskirkon viestintää.

Ajankohtaiset asiat

Meillä tapahtuu kaiken aikaa. Katso täältä Ateenan merimieskirkon uusimmat kuulumiset, uutiset ja ajankohtaiset asiat ja tapahtumat.

Rakennuksen lasiseinä, jonka ikkunoihin on lapset levittäneet eri värejä.

Vuosikymmenistä kuukausiin

Jotkut kirkolla käyvistä ovat asuneet Ateenassa vuosikymmeniä, toiset muutaman kuukauden. Osa on tullut piipahtamaan ja osa jäädäkseen. Suurimmalla osalla merimieskirkon yhteisöön kuuluvista ihmisistä on jokin yhteys Suomeen. Monet meistä ovat suomalaisia tai suomalaisen kanssa samaa perhettä, mutta joukossa on myös Suomen ystäviä tai suomalaisuudesta kiinnostuneita.

Huom! Päivitämme historiasivun piakkoin.